Rücksicht, Freude, Mut

DiePresse-Briefmarke-2015-Typejockeys-Ansicht.jpg

After last year’s provocative approach we tried to be more gentle this time. Austria’s daily newspaper Die Presse and the Austrian post office invited graphic designers to design a new stamp for our country. Topic: Factor Future in Austria’s economy.

Consideration, joy and courage – these three words are in our opinion the key to a quite a lot of things. Even in politics or economics. Or rather, especially there! 

„Österreichs Zukunft als erfolgreicher Wirtschaftsstandort?

Nur wenn wir rücksichtsvoll, unvoreingenommen, mutig und maßvoll handeln, erreichen wir Fülle. Das ist der Schlüssel zu einer positiven Zukunft und einem lebenswerten Österreich. Raum und Zeit für ein schätzendes Miteinander, für Kreativität, für Bildung, Mut zur Innovation und zu fairem Wettbewerb – all das, vernetzt mit Freude: Zukunft, wir kommen!“

The project was developed together with our intern Franzi. We are committed to the statement. Unfortunately the jury didn’t like the outcome as much as we do, though.